Monday, February 14, 2011

ketika ini aku sakit

memang kenyataan semua.
susah nak mengabungkan ideologi manusia sesama manusia.
mungkin cara lain tak sama dengan cara yang itu.
pasti akan ada pencagahan.
semua perilaku pasti ada salah dan betulnya.
terkadang kita senang menerima apa yang disampaikan.
terkadang pula orang susah menerima apa yang kita sampaikan.
memang itu syarat dunia.
orang tak akan puas dengan apa yang kita keluarkan.
jujur aku tak bohong.
keluarga pun tak terkecuali.
rakan sudah bertahun pun tak akan faham.
ada yang mencari perhatian.
ada yang besar.
ada yang berprotokol.
ada yang kurang sabarnya.
ada emosinya tiba-tiba.
ada juga yang orang mahu pandangnya mewah.
senang aku bercakap.
itu semua bohong.semua permainan dunia.
satu pun aku tak percaya lebih dari 70% di alam ini.
ya! memang aku prejudis dan aku kurangnya konsep hidup.
tapi aku ada pegangan hidup. tetapi semuanya anggap sampah.
biasa! orang bongkak dengan dirinya sendiri.
itulah dia.
satu-satunya pengangan aku di campak terus ke tanah dan terus di tanam.
sehingga aku tidak punyai kuasa.
KERANA AKU TIDAK PUNYAI WANG!
itu lagi satu dunia yang kita nampak dekat mata.
ya! aku anak orang sederhana. ayah kerja kerajaan.
sebab itu aku tiada kuasa berkata.



perdulikan apa yang aku prkatakan di atas. aku demam dan aku tak tahu apa aku bebelkan.

No comments:

Post a Comment