Tuesday, October 5, 2010

keadaan semasa kepala

pertimbangan akal aku semakin kusut,
serba tak kena.serabut wayar-wayar dalam otak aku.
memang menjadi karma hidup.
setiap kesenangan mesti ada kesukarannya.
mesti tampan bersama cantiknya.
tapi warita yang mungkin wujud apabila satu dari kita beria-ria melaungkan.
kerana mereka tidak sedap memandang.
rajuk aku pada dunia yang mungkin kejam ini adalah satu rajukkan yang benar.
cuba aku cerdikkan fikiran yang matang.
tapi tidak boleh,
cuba mengasingkan diri.
tapi dicari-cari.pasti akan satu hari nanti aku akan dengar suara sinis apabila hilang.
bila muncul buat endah tak endah.
sumpah aku kata,layanan sampah di cemari bauan taik yang aku dapat.
metafora aku meletus-letus berkata macamana ni.
aku cuma mahu sedikit penghargaan seperti orang yang seangkatan dengan aku.
bila aku dapat itu aku mahukan sedikit penghormatan dari yang dia anggap aku abang.
apa mereka nak buat mereka punya pasal.
janji aku tak campur hal korang.
bagi aku teman setia aku ibu,ayah dan teman istimewa yang tinggi darjat mereka kepada aku,
kotak hati aku meletus pun dorang dapat tangkap.
campak-campak dengan air bagi letusan kotak hati itu sejuk.
aku berbangga ada mereka

No comments:

Post a Comment