Friday, October 15, 2010

satu permintaan dari aku

aku memang terlalu bodoh.
aku orang tolol.
manusia apa aku tak reti jaga hati orang yang aku sayang.
aku jadi badut yang tak kena tempat.
inilah akibatnya aku,di perlakukan sebegini.
memang padan dengan tingkah laku aku yang membabi buta yang mengangap dunia ini ketawa sahaja.
lihat dengan matalah aku seorang caci hina.
sampah septutnya tempat aku.
aku sukar mendapat berita yang mengalirkan air mata.
tapi aku suka berjenaka seperti sialan si badut-badut.
"hey babi hentikanlah lawak-lawak gurauan kau itu jangan sekali kau tunjukan lagi"
lenyap dalam hati aku bergelak ketawa.
ketika itu seperti aku memuntahkan apa yang menjadi personaliti aku.
aku terduduk,
aku menyaksikan langit aku hitam.
ketika itu aku berubah menjadi seperti hamba meminta keredhaan tuannya.
aku cuma mahu memohon beribuan ampun dan berjuta kemaafan.
di atas kedaifan lawakkan aku.
itu satu permintaan aku.
dan aku berharap dapat dilaksanakan
sebelum tak sempat aku memohon keampunan.
kerana,bila-bila,bagaimana.dan di mana.
roh boleh keluar dari badan kita.
aku takut tidak sempat.
SATU PERMINTAAN AKU.

No comments:

Post a Comment